سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سردار دلها

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سردار دلها خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بوسه ای که کودکی در مراسم تشییع جنازه سردار دلها ، بر تصویر سردار می نشاند



[ یکشنبه 100/10/12 ] [ 11:54 عصر ] [ علی بنی سعید ]

نظر

 

خاطرات من از روزهای عروج حاج قاسم (قسمت سوم)

 

   در مراسم وداع با حاج قاسم ، من به همراه خانواده ام ، مثل همه ی دلسوختگان راه افتادیم .

   اولین بار بود که همقدم با چنین جمعیت عظیمی به راه افتاده بودم . مانند قطره ای کوچک در میان دریای مُحبان حاج قاسم بودم . 

   دوربین عکاسی که به تازگی پدرم برایم خریده بود را برداشتم و همراه با فوج عظیم جمعیت به راه افتادم. من هم به نوبه ی خودم ،باید این لحظه ها را ثبت می کردم .باید آیندگان بدانند که سردار دلها چه عظمتی بود و در نبودش چه جمعیت عظیمی به عزا نشست . باید بدانند که ایران یکپارچه در عین عزاداری ، پرچم حاج قاسم را نگذاشتند بر زمین بیفتد . باید برای آیندگان سندی از مهرورزی و عشق به حاج قاسم و آرمانهای حاج قاسم به جا گذاشت . چشمان پر از اشکم را به لنز دوربینم می دوختم و سعی میکردم گوشه ای ، فقط گوشه ای کوچک از این محشر کبری را به ثبت برسانم .

   عکسهایی که در ادامه می بینید ، عکسهایی است که از لنز دوربین من ثبت شده اند .



[ یکشنبه 100/10/12 ] [ 6:35 عصر ] [ علی بنی سعید ]

نظر

 

خاطرات من از روزهای عروج حاج قاسم (قسمت دوم)


  آن روز ، نه تنها در خانه ی ما ، بلکه کل ایران فارغ از هر جناح و نگرش سیاسی ، عزادار بود. 

  آخر ! حاج قاسم ، متعلق به جناح و گرایش سیاسی خاصی نبود . حاج قاسم فاتح قلب کل ایرانیان ، با هر آیین و مذهب و طرز تفکر بود . همه ایرانیان از هر تبار و قوم و ایل و عشیره ، ارادتمند حاج قاسم بودند .

  همه منتظر بودند تا پیکر مطهر حاج قاسم به ایران برگردد و برای آخرین بار با مرد ِ میدان وداع کنند ؛ وداعی شکوهمندانه . به شکوهمندی و بزرگی قلب حاج قاسم.

تشییع جنازه آن بزرگ مرد ، در شهرهای کاظمین، بغداد، نجف، کربلا، اهواز، مشهد، تهران و قم انجام شد و نهایتاً وی در نیمه شب 18 دی در کرمان دفن شد.

  حاج قاسم در طول زندگی هر جا که پا می‌گذاشت به برکت وجود نازنینش ، اتحاد و همدلی شکل می‌گرفت . حالا پیکر مطهرش هم آمده بود که همه را متحد و همدل کند.

  همه ایران ، همچون سیلی خروشان به راه افتاده بودند تا ضمن احترام و وداع با سردار با صلابت ، با رهبر خود مجدد بیعت کنند و بگویند #قاسم هنوز زنده است .

  هر چند که دشمنان ، توانستند حاج قاسم را به شهادت برسانند ولی این ابلهان نمی‌دانستند که مکتب حاج قاسم ، در ایران و عراق و سوریه و لبنان و هر نقطه ای از این جهان که آزاد مردان و آزاد اندیشان نفس می کشند ، تا همیشه زنده خواهد بود .

 



[ پنج شنبه 100/10/9 ] [ 8:15 عصر ] [ علی بنی سعید ]

نظر

   خاطرات من از روزهای عروج سردار دلها (قسمت اول )


   صبح روز جمعه 13دیماه 1398 با صدای گریه پدرم از خواب بیدار شدم . سراسیمه خودم را به پدر رساندم . قطعا اتفاق تلخی روی داده بود که پدر ، اینقدر پریشان بود . صدای هق هق گریه پدر ، و شانه های لرزانش ، دلم را به لرزه انداخت . جرأت نداشتم چیزی بپرسم ، هاح و واج یک چشمم به مادر بود که به پهنای صورت اشک می ریخت و چشم دیگرم به پدر ، که صورتش را میان دستانش پنهان کرده بود . مطمئن بودم  پدر ، عزیزی را از دست داده . اما آن عزیز چه کسی می توانست باشد ؟! 

   پدرم  که سالها قبل و هنگامی که نوزادی چند روزه بوده ، پدرش را از دست داده . در واقع پدرش ، به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود . مادربزرگ و پدربزرگش هم که حکم پدر و مادرش را داشتند ؛ سالها پیش فوت کرده بودن . پس این عزیز تازه سفر کرده چه کسی می توانست باشد .

   نگاهم به تلویزیون افتاد . تا حالا متوجه تلویزیون نشده بودم . وقتی چشمم به تلویزیون افتاد تازه دلیل گریه های پدر را فهمیدم . 

   خبر تلخ بود . خیلی تلخ ! 

   سردار قاسم سلیمانی ، سردار دلها ، ترور شده بود و به درجه رفیع شهادت رسیده بود .



[ یکشنبه 100/10/5 ] [ 6:17 عصر ] [ علی بنی سعید ]

نظر

بسم الله القاصم الجبارین

 

به نام خدایی که خاک آفرید           کز آن خاک انسان پاک آفرید

 

با نام و یاد خداوند بزرگ مرتبه و سلام و درود به ارواح طیبه شهدای اسلام بالاخص سردار شهید قاسم سلیمانی فعالیت وبلاگ را آغاز میکنم .


 

 

 

سردار دلها



[ شنبه 100/10/4 ] [ 10:4 صبح ] [ علی بنی سعید ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه